ITIL 4® Foundation koos praktilise teenuste juhtimise töötoaga
Koolituse läbinu:
- mõistab ITIL 4 teenuste juhtimise põhikontseptsioone;
- teab, kuidas ITIL 7 juhtpõhimõtet aitavad organisatsioonil omaks võtta ja kohanda teenuste juhtimise praktikaid;
- oskab kirjeldada teenuste juhtimise nelja dimensiooni;
- saab aru ITIL teenuse väärtuse süsteemi (Service Value System) eesmärgist ja komponentidest;
- teab teenuse väärtusahela (Service Value Chain) tegevusi ja nende vahelisi seoseid;
- teab ITIL 34 praktikat, neist 15 praktika eesmärke ja põhimõisteid ning mõistab detailselt 7 praktikat;
- omab praktilist kogemust teenuse-toote arendamisel.
Koolituse eesmärk on tutvustada kaasaegse IT teenuste juhtimise tehnikaid, kontseptsioone ja tööriistu võimaldamaks organisatsioonidel parendada oma toimimist.
ITIL viimane versioon põhineb väärtuspõhisel juhtimisel ehk teenuse väärtuse süsteemil (Service Value System) ja sidususel teiste metoodikatega nagu Lean, Agile ja DevOps. Koolitus toimub alati koos sertifikaadieksamiga. ITIL® 4 Foundation kvalifikatsioon (sertifikaat) on eeltingimus järgmise taseme ITIL® koolituste läbimiseks.
Osa õppimisest toimub läbi osalejate kogemuste jagamise, mis võimaldab teiste headest töötavatest lahendustest eeskuju võtta.
Lisaks asjakohaste teoreetiliste teadmiste omandamisele saab iga osaleja oma teenuse või tootega praktiliselt läbi teha mitu harjutust ja lahendada ülesandeid eksami edukaks sooritamiseks.
Koolitusele on oodatud kõik, kes:
- soovivad tutvuda teenuste juhtimise praktikatega;
- vastutavad IT teenuste arendamise, haldamise ja tarnimise eest ja need kes soovivad selles suunas karjääri teha;
- osalevad teenuste pakkumise (teenuse omanikud, analüütikud, arendajad, toote- ja projektijuhid, jt);
- omavad eelmist versiooni ITIL sertifikaati ja soovivad teadmisi uuendada.
Koolitus on suunatud nii IT juhtidele ja spetsialistidele kui ka teenuste juhtimisega vahetult kokkupuutuvatele äripoole esindajatele. Samuti sobib koolitus kõigile protsessijuhtidele.
Soovitav inglise keele oskus (B2 tasemel), kuna materjalid ja eksam on inglise keeles, koolitus ka praktikum eesti või inglise keeles.
Õppevahendid: Soovikorral võib osaleja kasutada oma personaalset arvutit.
Programm:
1. Päev (9.00-17.00) – ITIL 4® Foundation koolitus 05.03.2025
Tutvumine, sissejuhatus, eksamikorraldus
Teenuste juhtimise võtmekontseptsioonid
Teenuste juhtimise neli dimensiooni
ITIL teenusute väärtussüsteem
Valitsemine
ITIL juhtpõhimõtted
2. Päev (9.00-17.00) – ITIL 4® Foundation koolitus 06.03.2025
Teenuste väärtusahel
Pidev parendamine
ITIL praktikad
Eksamiks kordamine
3. Päev (9.00-17.00) – Teenuste juhtimise praktikum (KLASSIRUUMIS) 26.03.2025
Probleemi sõnastamine ja eesmärgistamine
Sidusrühmade kaardistamine analüüsimine
Äriarhitektuuri kirjeldamine
Andmete kriitilisuse määramine
Teenusprotsessi kaardistamine ja analüüsimine
Väärtuspakkumise kirjeldamine
Muudatuste planeerimine ja juhtimine
Mõõdikute (KPI-de) seadmine
Teenusleppe prototüüpimine
Õppemeetodid: Auditoorne töö klassi- või veebikeskkonnas 27 tundi (sh praktilised harjutused koolikeskkonnas 10 tundi). 3. päev ainult klassiruumis.
Hindamismeetod: Sertifikaadieksam (tehakse iseseisvalt).
Hindamiskriteerium: Eksamil on 40 valikvastustega küsimust, millest 26 (65%) peab vastama õigesti eksami edukaks läbimiseks.
Koolituse lõpetamine: Koolituse lõpetaja saab tunnistuse ja eksami edukal sooritamisel sertifikaadi.
Hind sisaldab: Kohvipause koolituskeskuses ja ühiseid lõunasööke.
Õppekavarühm: 0413 Juhtimine ja haldus